Terug naar alle evenementen

CS 23: hoe KiKa en HEMA succesvolle content maken voor TikTok

En, hoe was jou zomer? Wij zijn in elk geval klaar voor een nieuw seizoen met mooie cases en inspiratie - te beginnen op 17 oktober met een sessie over TikTok! 

Die avond hoor je hoe KiKa en HEMA dit medium (succesvol) inzetten. Ja, dat waren we vóór de zomer ook al van plan, maar toen ging de sessie helaas niet door, dus halen we 'm nu dubbel en dwars in.


KiKa: Korte broeken redden kinderlevens

Als goed doel komt het geregeld voor dat mensen die je een warm hart toedragen zich voor je inzetten. Maar hoe schaal je initiatieven op tot succesvolle wervingscampagnes? Hoe bereik je jongeren die te jong zijn om te targetten? En hoe activeer je scholen, verschillende beroepsvelden én gezinnen als een campagne meerlaags is?

Gastheer Robert van Meer van C2B neemt je mee in deze case van KiKa, waarbij een individuele actie van Pim van 11 jaar werd vertaald naar een landelijke campagne waarmee meer dan 750 duizend euro mee is opgehaald. Hoe? TikTok, authenticiteit en storytelling blijken gouden instrumenten voor activatie en fondsenwerving.


HEMA: TikTok als zoekmachine

Bij TikTok denk je aan ‘entertainende’ content. Maar wist je dat het kanaal ook veel gebruikt wordt als zoekmachine? HEMA pakte die kans en ontwikkelde een creatief format om de TikTok-doelgroep te bereiken. En dan niet met dansjes of andere leuk bedoelde video’s, maar met content waar de TikTok-gebruiker écht op zit te wachten – gebaseerd op gedegen onderzoek onder de doelgroep.

Stef van der Burg, senior strategist bij team5pm, komt alles over deze organische campagne vertellen en deelt tips over hoe jij morgen nog aan de slag kunt met een creatief format voor TikTok.


Hoe en wat

  • Wanneer: dinsdag 17 september

  • Hoe laat: 20.00 - 21.30 uur

  • Waar: online (link volgt vlak vóór de sessie)


Vorige
Vorige
21 mei

CS 22: Maatschappelijk betrokken content - Interpolis en KPN