Merken die maatschappelijke problemen aankaarten; het is niet nieuw, maar wel een dingetje. Nadat Interpolis jongeren confronteerde met de risico’s van smartphones in het verkeer, ging eerder dit jaar een campagne van KPN over het doorsturen van naaktfoto’s ouderwets viral. Beide merken wisten met Snelle, Danique en Meau bekende artiesten aan zich te binden.
Het idee erachter - en de mensen achter het idee
Waarom de keuze voor deze onderwerpen? En hoe stralen deze campagnes, waarin de merken nauwelijks zichtbaar waren, af op die merken?
Op dinsdag 21 mei kun je de verhalen achter deze campagnes te weten komen: wat waren de beweegredenen, creatieve keuzes, doelstellingen en resultaten? En vooral: wat was er intern nodig om mensen achter het idee te krijgen – tot de directie aan toe?
Sprekers
Kim Smulders, creatief merkstrateeg bij Interpolis, en Ruben Cusell, head of concepts & strategy bij WeFilm, waren verantwoordelijk voor de Interpolis-campagnes Smoorverliefd uit 2020 en de opvolger Mis Niks uit 2023 (zie beide verderop op deze pagina). Welke lessen hebben ze geleerd? Wat zouden ze een volgende keer weer doen (en wat misschien niet meer)?
Chantal van der Walle, manager marketing communicatie bij KPN, en Tobias Vermeiren, strateeg bij Dentsu Creative, komen vertellen over de campagne Stukje van mij (zie verderop op deze pagina), die onderdeel is van de meerjarige merkcampagne #beterinternet.
Aanmelden
Ben je er graag bij? Gebruik onderstaand formulier om je aan te melden!