Terug naar alle evenementen

CS 21: Content met AI

Jerrel Arkes, Kim Pot en Martin van Kranenburg laten je tijdens CS 21 zien hoe je content bedenkt/maakt/redigeert/bent met AI.

Het wordt nog eens wat, dat AI

In april vorig jaar behandelden we met CS - op bezoek bij DEPT - de basics van prompts schrijven voor AI, voor beeld én copy. Exact een jaar later gaan we een laagje dieper. Hoe haal je meer uit ChatGPT, Gemini, Claude en misschien nog een heleboel andere generatieve AI-tools waar je nog nooit van had gehoord?

We hebben drie sprekers die je meer handvaten kunnen geven dan je de dag erna in de praktijk kunt brengen. Dat wordt een kwestie van prioriteiten stellen!

Contentcreatie en AI-SEO

Jerrel Arkes is contentmarketeer voor kennisintensieve B2B-bedrijven. Hij maakt er een sport van continu manieren te zoeken om met AI de mooiste verhalen te vinden binnen een organisatie - en deze op zo veel mogelijk verschillende manieren te activeren. Denk aan een podcast, het maken van een transcript van de uitzending, daar een artikel uit halen, social posts creëren, videosnippets editen, de hele shabang, en dat met slimme AI-tools. 

Omdat hij van huis uit ook een voorliefde heeft voor inbound marketing, vertelt hij ook hoe je ervoor zorgt dat je content straks ook nog gevonden wordt als de meeste antwoorden niet meer door Google worden opgelepeld, maar door AI.

AI in de volle contentbreedte

Kim Pot is een tekstschrijver pur sang en marketingcommunicatie-adviseur bij Aigency. Ook zij is als een blok gevallen voor de charmes van AI. Op Frankwatching schrijft ze regelmatig over het onderwerp: hoe je betere prompts schrijft, of zelfs je eigen GPT bouwt binnen een paar minuten

Voor ons zoomt ze even uit: waarvóór zet je AI eigenlijk in? Alleen voor het redigeren van tekst, of het genereren van ideeën voor content? Dan mis je een hoop, aldus Kim. 

Ze laat verschillende voorbeelden zien van wat AI nog meer voor je kan betekenen in de toekomst. Het genereren van levensechte marketingpersona’s waarmee je ook echt het gesprek kunt aangaan, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Conversiegerichte content met ChatGPT

Middelmatige content is geen strategie voor succes. ChatGPT moet je voeden en opvoeden. Zelf een tekst door ChatGPT laten schrijven zonder de juiste instructies en zonder passende eigen bronnen? Dan wordt het resultaat zoutloos, zinloos en kansloos. Dat is de stelling van Martin van Kranenburg, expert in het schrijven van teksten die lezers echt raken.

In deze sessie van CS duikt Martin, auteur van de bestseller 'Schrijven voor het brein', diep in de kunst van het schrijven, voorbereiden, en redigeren met ChatGPT. Hij geeft een sneak preview van zijn tweede boek: ‘ChatGPT als tweede brein’. En hij laat zien hoe jouw werk er niet alleen leuker en efficiënter van wordt, maar ook persoonlijker.

Hoe en wat?

  • Datum: dinsdag 16 april

  • Tijd: 20.00 - 21.30 uur

  • Waar: online

Aanmelden

Gebruik onderstaand formulier om je aan te melden voor deze sessie. Bij afmelding zullen we je over deze sessie geen e-mails meer sturen.

Vorige
Vorige
19 maart

CS 20: SNS en Kamp Amersfoort, twee van de beste contentcases van Nederland

Volgende
Volgende
21 mei

CS 22: Maatschappelijk betrokken content - Interpolis en KPN