Het is misschien nog wat vroeg voor goede voornemens, maar bij menig contentstrateeg zal ‘meer interactie met de doelgroep’ (weer) hoog op het verlanglijstje staan voor 2022.
Daar gaan we je bij helpen in de 4e sessie van CS. En wel met twee hele toffe cases.
We zien je graag op 16 november!
Marloes Blokland
Adviseur online communicatie & social media bij Rijkswaterstaat
#InstawalkRWS: selfies op bouwlocaties die voor anderen verborgen blijven
Als je denkt ‘onze doelgroep is heel moeilijk te betrekken’, think again. Rijkswaterstaat doet het ook op een manier die nog user generated content genereert ook.
Tijdens #InstawalkRWS mogen instagrammers een kijkje nemen op (bouw)locaties waar je normaal niet mag komen. Zoals in de Van Brienenoordbrug en in de Gaasperdammertunnel, de langste landtunnel van Nederland.
Marloes Blokland komt vertellen waarom dit concept zo aansloeg - en wat wij daarvan kunnen leren, uiteraard.
Tanja Jans
Manager newsroom en redactie bij de gemeente Utrecht
100.000en eyeballs en vingers betrekken bij… vissen voor een sluis
De gemeente Utrecht introduceerde eerder dit jaar de Visdeurbel. Het leek vooral een leuke gimmick, maar werd een groot succes: 440.000 keer werden de beelden bekeken en meer dan 100.000 keer werd er 'aangebeld' om vissen door de Weerdsluis te laten.
Hartstikke leuk natuurlijk, maar voor ons als strategen is het veel leuker om te horen hoe dergelijke initiatieven ontstaan en wat daar organisatorisch bij komt kijken. En hoe je daar mooie content rondom heen creëert, natuurlijk. Tanja Jans, manager newsroom en redactie bij de gemeente Utrecht, gaat ons daarover bijpraten.