We hebben weer een hele mooie line-up voor de eerste sessie CS van 2022. Op 18 januari hebben we bol.com en Edelman te gast!
Die mag je écht niet missen.
3.000 bol.com-medewerkers boeien en binden met content
Anouk Bosma
Anouk Bosma is als interne communicatie specialist bij bol.com onder andere verantwoordelijk voor het boeien en binden van medewerkers met content. Die content kan betrekking hebben op externe evenementen, zoals een EK voetbal, of interne programma's, zoals in de donkere én drukste periode van het jaar (inderdaad, nú dus!).
In haar verhaal zal Anouk vertellen hoe bol.com met een interne-communicatieteam van 2 FTE (!!!) 3.000 medewerkers weet te bereiken en enthousiasmeren. Welke onderwerpen worden opgepakt? Hoe wordt de content gemaakt (spoiler: o.a. in de eigen studio!)? En welke kanalen zijn er nodig om de content bij de medewerkers te krijgen? Je hoort het op 18 januari!
Edelman: content als wapen tegen het Grote Wantrouwen
Arent Jan Hesselink & Felicitas Olschewski
Content en storytelling heeft vrijwel altijd als doel om het vertrouwen van de doelgroep te versterken. Als er een partij is die zo veel van dit onderwerp afweet, dat ‘trust’ haast een merknaam lijkt te zijn geworden, dan is het Edelman. Dit grootste PR-bureau ter wereld voert al twintig jaar de Trust Barometer uit, en elke editie lijkt het vertrouwen in publieke instanties te dalen. De overheid, wetenschap, maar ook journalistiek; alles en iedereen wordt met argusogen bekeken.
Opvallend puntje; door het Grote Wantrouwen in instituten is steeds meer hoop gevestigd op bedrijven om de grote problemen van deze tijd op te lossen. Daarnaast is het vertrouwen in journalistieke verhalen zo laag, dat het publiek meer fiducie heeft in content van zoekmachines dan in een artikel in de media.
Ook frappant: het vertrouwen van werknemers in hun werkgever blijft redelijk constant. Maar daar moeten ze wél iets voor doen.
Arent Jan Hesselink, EMEA Chief Operating Officer (en onder meer voormalig journalist bij de Wall Street Journal en Dow Jones), en Felicitas Olschewski, EMEA Head of Digital bij Edelman, komen de resultaten speciaal voor ons contentstrategen duiden. Want hoe kun je nu nog wel vertrouwen winnen bij je doelgroep? Hoe val je nog positief op tussen al die berichten en cynische reacties? En wat verwachten werknemers van hun werkgevers als het gaat om betrouwbare content?