Laten we wel wezen: de Grand Prix Content Marketing was toch echt wel hét contentfeestje van het jaar. Hier kwamen alle strategische aanpakken, creative juices en snoeiharde resultaten samen.
Op 15 november komen twee winnaars hun verhaal aan je vertellen. ING won met de TikTok-campagne de gouden award in de categorie jongeren, en sleepte de originaliteitsprijs binnen. ANWB kreeg een bekroning in wat misschien wel de categorie was met de zwaarste concurrentie; die van videoseries.
Kijk de bijeenkomst terug!
Exploring TikTok: een nieuw publiek bereiken doe je zo
Robin Raynor en Marlies Hilgersom
ING bereikt een jonge doelgroep op Tiktok (check hun account hier) en informeert ze op een laagdrempelige en informele manier over geldzaken, met ING medewerkers als Tiktok-sterren. Met al snel miljoenen views als resultaat, mede dankzij uitgekiende advertising. Benieuwd naar de strategie, tactieken en learnings achter deze aanpak?
Marlies Hilgersom is communicatieadviseur op het gebied van digital advertising & content bij ING. Ze werkte in deze campagne nauw samen met Robin Raynor, Creative Lead bij We Are Blossom.
De jury over deze case:
“Ga er maar aan staan, als groot gevestigd merk als eerste je hoofd op het TikTok-hakblok leggen. En nog geloofwaardig ook! “Gedurfd”, “first-mover” en “origineel”; alle lof van de jury. Doordat eigen medewerkers zijn ingezet hadden we hier te maken met échte authentieke content.”
De Wegenwacht Onderzoekt: MythBusters in de polder
Francine Bout & Paul van Haastert
Hoe bereik je als ANWB meer jongeren, terwijl je tegelijkertijd de autoriteit van de Wegenwacht laat zien?
Het antwoord: De Wegenwacht Onderzoekt, een videoserie die je zou kunnen omschrijven als ‘MythBusters in de polder’. Samen met een Wegenwacht voerde cabaretière Yora Rienstra zenuwslopende opdrachten uit om veelvoorkomende autovragen te beantwoorden: Van rijden zonder remvloeistof of met vier lekke banden, lukt dat? En wat als je motorkap openklapt tijdens het rijden? De serie werd de grote hit van het ANWB YouTube-kanaal, met bijna 15 miljoen weergaves en een uniek bereik van bijna 3 miljoen.
Francine Bout is Online Video Manager bij ANWB, Paul van Haastert is Social Media Strateeg bij ANWB.
De jury over deze case:
“Het verrassingseffect bij deze serie is groot; de video’s zijn heel verfrissend. Je wil de afleveringen echt uitkijken. Sterk format dat zich makkelijk kan kwalificeren als evergreen-content. Als kers op de taart zijn de resultaten ook heel goed.”