Storytelling, dat doen veel contentstrategen op gevoel. Maar wat nu als je de rest van de organisatie uit wil leggen waarom dat storytelling van jou nu zo belangrijk en effectief is? Hoe overtuig je stakeholders van de rol van storytelling in het veranderen van perceptie van je merk of het creëren van gemeenschapsgevoel bij medewerkers?
Speciaal voor alle contentstrategen die het een keer in een workshop of presentatie aan collega’s willen uitleggen, organiseren we op 23 mei een sessie over storytelling. Het doel: dat jij als deelnemer na afloop aan je collega’s de basics van storytelling bij kunt brengen.
Vier storytellers in hart en nieren komen het onderwerp van verschillende kanten te belichten.
Hier vind je de slides van Theo Hendriks en van Willemijn Vader.
Storytelling verheft het opzoeken van het interesseveld van je doelgroep tot een kunst. Hoe je dat doet, dat illustreert Bart te Riele (Creative Director bij iO) met een prachtig voorbeeld uit de praktijk.
Iedereen kent de archetypische hero journey wel: eerst is alles okay, dan dreigt er gevaar, de held zoekt een oplossing, ondervindt tegenstand en wint uiteindelijk toch. Strateeg Willemijn Vader komt vertellen hoe je die hero journey kunt toepassen in marketing.
Contentstrategen herkennen goede verhalen van kilometers afstand. Maar hoe mooi zou het zijn als méér mensen in je organisatie een neusje krijgen voor storytelling? Theo Hendriks, storyteller van beroep en schrijver van vijf boeken over het onderwerp, leert organisaties en de medewerkers daarvan hun eigen verhaal vinden.
Tenslotte: elke organisatie is op zoek naar haar ‘why’. Hoe mooi zou het zijn je die purpose van onderaf kunt voeden door op zoek te gaan naar bijzondere verhalen van mensen in je organisatie? Johannes van de Bank, directeur van Sabel Communicatie, vertelt hoe je dat doet.
Schrijf je nu in!