Terug naar alle evenementen

11: Politieke correctheid en stelling nemen in een contenstrategie

Het dreigt nu al de meest interactieve (en misschien wel meest controversiële) sessie ooit te worden. Op 21 februari kruisen we de degens der politieke correctheid. Hoe ver moet je als organisatie gaan om stelling nemen voor een betere wereld (hallo, M&M’s)? En zijn we niet te ver doorgeschoten in politieke correctheid?

We moeten steeds meer en moge steeds minder. Klopt dat?

In deze tijden van politieke correctheid, is het vak van contentmarketing er niet makkelijker op geworden. Hoe breng je nog een scherpe boodschap als je continu bang moet zijn dat iemand zich eraan bezeert? Niet alleen wordt van merken verwacht dat ze op zo’n manier communiceert dat iedereen zich vertegenwoordigd voelt; je moet nog een stapje verder gaan en actief stelling nemen om een betere wereld te creëren.

Stiekem worstelen alle marketeers in meer of mindere mate met deze vragen. Maar wij contentstrategen, als ‘storytelling-eindbazen’, misschien wel het meest. Daarom gaat onze volgende sessie over politieke correctheid. Met twee sprekers, zoals altijd, maar dan wel in een interactieve sessie. Want dit onderwerp leent zich uitstekend voor een goede discussie.


Jos Govaart

Jos Govaart, eigenaar van Coopr en voorzitter van Logeion, is een communicatieman die nog écht een mening heeft. In zijn blogs is hij nooit te beroerd om 180 graden in te druisen tegen de communis opinio van de marketing-goegemeente. En hij heeft wel wat ervaring om zijn mening te boekstaven: als eigenaar van een PR-bureau helpt hij heel wat merken met hun positionering.


Jerome Kuijken

Als managing director van De Speld & Partners weet Jerome Kuijken als geen ander hoe het is voor merken om de randjes op te zoeken van het betamelijke. De satirische website heeft namelijk content-partnerships met verschillende merken, waaronder ASN Bank, Basic Fit en FEBO. De Speld maakt daarnaast dagelijks journalistieke keuzes: welke onderwerpen willen we aan de kaak stellen en hoe? Is dit eigenlijk wel grappig? En kunnen we dit wel maken?


Aanmelden

Op dinsdag 21 februari kruisen de twee heren* de degens der politieke correctheid. We beginnen met een plenaire discussie aan de hand van stellingen, waaraan jij als publiek uiteraard ook mee mag doen. Daarnaast bieden we een luisterend oor voor iedereen in het publiek die zelf wat hulp, begeleiding of richting kan gebruiken als het gaat om diversiteit, eerlijkheid, en politieke correctheid.

Deel je stellingen en hulpvraag

Via deze blog op Marketingfacts kun je alvast input delen, namelijk:

  1. Pittige stellingen om te behandelen

  2. Jouw hulpvraag als het gaat om politieke correctheid


*‘Hahaha, twee witte mannen die even gaan vertellen wat wel en niet kan op diversiteitsgebied!’ Goed punt. Hebben we wel over nagedacht. Namelijk; deze witte mannen zijn ook onderdeel van de groep die het hardst onder druk staan om inclusiever te worden, dus je zou ze ervaringsdeskundigen kunnen noemen.

Maar we juichen het uiteraard heel erg toe als ons publiek iets diverser is dan het sprekersgilde.

Vorige
Vorige
17 januari

Content die content verkoopt: lessen van Blendle en het AD

Volgende
Volgende
21 maart

12: Zelf (visuele) content maken met AI? Leer het van de experts