Op onze tweede avond spreken de huidige hoofdredacteur van Marketingfacts, Luuk Ros, en een van zijn illustere voorgangers, Matthijs van den Broek. Zij nemen ons mee in de wereld van contentplanning en -hergebruik. Die wil je niet missen!
Elke editie nodigen we twee sprekers uit.
In de case vertelt een contentstrateeg over haar of zijn campagne. Wat was het doel, wat was de aanpak, wat waren de resultaten en wat kunnen we met z’n allen hiervan leren?
In de talk vertelt een contentstrateeg over een aanpak die voor haar of hem goed heeft gewerkt. Denk aan: hoe maak ik de impact van content meetbaar? Hoe krijg ik mensen mee? Hoe kun je content structureel recyclen? Hoe ziet een contentstrategie er überhaupt uit?
De case en de talk duren elk ongeveer een half uur, inclusief een vragenronde.
Sprekers
Luuk Ros - Contentstrategie als onderdeel van het grotere geheel
De hoofdredacteur van Marketingfacts neemt je mee in de grote wereld van marketing. Hoe je het ook wendt of keert: als contentmarketing je beroep is, maakt je werk deel uit van een marketingplan. Ook al zijn we als schrijvers, makers, opstellers altijd een beetje óók de (be)denkers van dat grotere geheel, het moet wel íets doen. En we moeten kunnen uitleggen wát we doen en waarom. Aan de hand van een theorie van Mark Ritson neemt Luuk je in elf stappen door de magie van een planning. Voor contentmarketeers die marketeers beter willen begrijpen.
Matthijs van den Broek - Meer doen met dezelfde content
Matthijs is verantwoordelijk voor alle content vanuit onderzoeksbureau WUA! Hij zal vertellen over de manier waarop zij autoriteit claimen door de content vanuit klantinterviews te standaardiseren, aggregeren en recyclen. Het leidde ertoe dat er binnen 3 weken een boek lag, maar Matthijs gebruikte de content ookin veel andere vormen.