De Contentshow met Dark Sky Terschelling en de VGZ Nieuwsshow
Het Genootschap van Contentstrategen presenteert… 🥁🥁🥁
De Contentshow!
Na 26 bijeenkomsten van het Genootschap van Contentstrategen gooien we het roer om!
Wat blijft?
Elke derde dinsdag van de maand een verse portie inspiratie uit contentland. Met twee gasten.
Wat verandert?
Het format! Geen (death by?) Powerpoint meer. ☠️ Maar wel: De Contentshow. 🕺
Twee gasten in de uitzending, waarbij je live kunt aanhaken, of op een later moment kunt terugkijken of -luisteren.
Eigenlijk dus een live podcastopname! Mogelijk gemaakt door onze vrienden van De Podcasters.
En elke maand trakteren we je ook op de laatste weetjes en nieuwtjes uit contentland.
Waarom?
Want on demand, baby. We maken het makkelijker om je verse portie contentinspiratie op te doen op het moment dat dit voor jou het beste uitkomt.
En dat is misschien niet altijd op dinsdagavond tussen 8 en 9, als je net de kinderen op bed legt, op het voetbalveld staat of ouderwets moet overwerken.
Wie zijn er te gast?
Voor de eerste editie hebben we twee absolute toppers:
Isabel Mosk (Sherpa’s Stories/Terschelling)
Wim Vis (VGZ)
Beiden gingen onlangs met overtuiging aan de haal met prijzen bij de Grand Prix Content Marketing Awards.
De VGZ Nieuwsshow
Hoe maak je interne communicatie écht leuk om te maken en te consumeren? Wim Vis en zijn team bij VGZ hebben een antwoord.
Elke drie weken maken ze een interne nieuwsshow bij VGZ. Laagdrempelig, met een laag budget en veel redactionele vrijheid. En vooral: met heel veel liefde voor het (communicatie)vak.
Prijzen:
Gouden Award in de categorie B2E
Bekroning in de categorie video
Juryrapport:
"Authentieker dan dit wordt het niet, en daarom werkt het. Deze case toont aan dat creativiteit, doorzettingsvermogen en lef wel degelijk worden beloond! Ontwapenend leuk, puur en charmant, een toonvoorbeeld van mooie content maken met weinig geld. Hier zaten we met een glimlach naar te kijken. Plus: hele mooie resultaten, zowel de kijkcijfers als de impact."
Dark Sky Terschelling
Doe eens je ogen dicht. Stel je voor dat je een contentcampagne mag bedenken voor Terschelling. Het doel: meer toeristen aantrekken buiten het zomerseizoen. Aan welke onderwerpen denk je? Rust, ruimte? Yoga-retraites? Schapen hoeden?
Sherpa's Stories van Isabel Mosk maakte een hele andere, gedurfde keuze, samen met de Stichting Terschellinger Ondernemerfonds: als unique selling point werd gekozen voor Dark Sky Terschelling.
Blijkbaar kun je bijna nergens in Europa zo goed de sterrenhemel zien als boven Terschelling. Origineel en het werkte nog ook! Tijdens CS 27 legt ze uit hoe en waarom.
Prijs:
Gouden Award in de categorie Campagne
Juryrapport:
"Deze case is uniek op alle fronten: zelfs het unique selling point is uniek. Er is lef voor nodig om je te committeren aan een commerciële doelstelling, namelijk meer overnachtingen op het eiland. Daar komt bij dat de content ook echt oogstrelend mooi is"
Hoe en wat
Wanneer: dinsdag 18 maart
Hoe laat: 20.00 - 21.00 uur
Waar: online (link volgt vlak vóór de sessie)
Schrijf je in
Ben je graag aanwezig bij deze eerste editie van de Contentshow? Laat het weten via het formulier hieronder en we sturen je kort van tevoren de link naar de sessie.